حرکات کششی از آسیب‌دیدگی تاندون‌ها پیشگیری نمی‌کنند.

متخصصان در تحلیل مطالعات گذشته دریافتند انجام حرکات کششی نه تنها از آسیب‌دیدگی تاندون‌ها پیشگیری نمی‌کند بلکه ممکن است خطر مصدومیت را نیز افزایش دهد.

آسیب دیدگی تاندون‌ها به هنگام ورزش کردن شایع است و اغلب تصور می‌شود که با انجام حرکات کششی می‌توان از بروز این صدمات جلوگیری کرد اما بررسی‌هانشان داده که حرکات کششی چندان هم سودمند نخواهند بود.19
«جانی ای پیترز» نویسنده ارشد این مطالعه در هلند گفت: اغلب این طور به نظر می‌آید که انجام حرکات کششی روش قابل قبولی برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های ورزشی است اما هیچ شواهد پزشکی برای تایید این رابطه وجود ندارد.
تاندون‌ها رشته‌های ضخیمی هستند که ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها متصل می‌کنند و زمانی که این رشته‌ها ملتهب شوند فرد به عارضه «تاندونیت» مبتلا می‌شود. این عارضه می‌تواند در تمامی نقاط بدن و اغلب در اطراف مفاصل از جمله قوزک پا، زانو، باسن و شانه‌ها بروز کند و بسیار دردناک است و به بیماری مزمنی تبدیل می‌شود.
آسیب‌دیدگی تاندون‌ها تنها در ورزشکاران حرفه‌ای اتفاق نمی‌افتد و می‌توان بروز آن را در افرادی که به صورت غیرحرفه‌ای هم ورزش می‌کنند، مشاهده کرد.
در این بررسی روش‌های پیشگیری از آسیب‌دیدگی تاندون‌ها مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که حرکت‌های تعادلی در ورزش فوتبال، استفاده از کفی‌های جاذب شوک و فشار و نیز هورمون درمانی جایگزین در زنان موثر است.
شواهدی مبنی بر اینکه حرکات کششی در این موارد آسیب‌دیدگی سودمند است وجود ندارد و در برخی افراد که در زانوهای خود با مشکل روبرو هستند انجام این حرکات خود عامل افزایش خطر آسیب‌دیدگی تاندون‌هاست.

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک دیدگاه

There are no products
0

Your Cart